Odbiór kodu PIN uprawniającego do odbioru leku w aptece:
- w przypadku posiadania aktywnego Internetowego Konta Pacjenta (IKP), recepta elektroniczna dotrze do Państwa automatycznie w chwili jej wystawienia; - jeżeli pacjent nie posiada Internetowego Konta Pacjenta (IKP), kod PIN umożliwiający realizację recepty elektronicznej, zostanie przekazany pacjentowi poprzez wiadomość SMS (jeżeli podany został numer telefonu komórkowego); - w przypadku kiedy pacjent podał numer telefonu stacjonarnego, powinien skontaktować się z Przychodnią Lekarza Rodzinnego w Śmiglu w celu uzyskania kodu PIN;
Zasady wypisywania powtórek leków:
Z usługi mogą skorzystać osoby, które mają aktywną deklarację do lekarza rodzinnego w Przychodni Lekarza Rodzinnego w Śmiglu. Lekarz wypisze elektroniczną receptę tylko na te leki, których stosowanie na stałe wynika z dokumentacji medycznej. Pacjent może zamówić receptę na lek refundowany, jeżeli widnieje jako osoba ubezpieczona w systemie eWUŚ. Recepty na leki stosowane przewlekle mogą być zamawiane, nie częściej niż 1x na 3 miesiące. Proszę dobrze przemyśleć czego Pani/Panu potrzeba. Proszę pamiętać, że aktualnie nie ma konieczności wykupywania wszystkich zapisanych opakowań leków od razu. Można je odbierać w aptece sukcesywnie, w miarę potrzeb. Istnieje również, w określonych przypadkach, możliwość uzyskania recepty całorocznej (365).
W przypadku negatywnej weryfikacji statusu ubezpieczenia zdrowotnego lub niedostępności systemów teleinformatycznych, służących do jego sprawdzania, konieczne będzie dostarczenie wypełnionego oświadczenia o przysługującym prawie do świadczeń opieki zdrowotnej. Zamówienie na receptę zostanie zrealizowane po dostarczeniu wypełnionego oświadczenia. Oświadczenie można pobrać klikając na link Oświadczenie pacjenta, a następnie przesłać je w formie skanu, na adres e-mail: biuro@przychodnia-smigiel.pl.